Már több kutatás is kimutatta, hogy az agyunk átlagosan 60 000-szer gyorsabban fogja fel a vizuális tartalmat, mint az írt szöveget és 65%-kal több információ marad meg az emberben, amikor egy kontent odaillő, egy márkát tükröző képet vagy videót is tartalmaz.
A következő adatok is bizonyítják, hogy lényeges fotókat és videókat alkalmazni a közösségi média kommunikációban, persze nem stock vizuális tartalmakat, mert azzal csak a márkánkat ássuk alá, hiszen már az első ránézésre kiderül, nem a mi márkánk szerepel rajta, még akkor is, ha az releváns elemeket tartalmaz.
- A videóval rendelkező landing pagek 86%-kal több forgalmat generálnak. (HubSpot)
- A minőségi vizuális tartalmat 40-szer inkább osztják meg a közösségi médiában, mint egy szöveges posztot. (Entrepreneur)
- A fotós vagy videós Facebook posztoknak 2-3-szor magasabb az elérése. (Forbes)
- 2020-ra Európában a fogyasztók 80%-a videók megnézése alapján fog dönteni, melyik terméket vagy szolgáltatást válassza. (Cisco)
- Egy videóban szereplő tartalom 90%-a megmarad a nézőben, míg csak 10%-a, ha azt olvassák. (HubSpot)
Egyre több vállalkozás ismeri fel a vizuális marketing fontosságát, ám hamar fel is adják a törekvéseiket, hiszen nem egyszerű folyamatosan minőségi és egyedi vizuális kontentet készíteni, pedig mára szinte ez az egyetlen megoldás, amivel sikeresen fejlődést lehet elérni.